حلقه های قویاً منظم جابجایی پذیر

پایان نامه
  • دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده علوم پایه
  • نویسنده مریم ساکی
  • استاد راهنما مهرداد آزادی
  • سال انتشار 1394
چکیده

فرض کنیم r یک حلقه باشد. در این پایان نامه ابتدا به بررسی انواع مختلف حلقه های منظم می پردازیم سپس به معرفی و مطالعه مقدماتی گروه حلقه ها پرداخته و خاصیت منظم بودن را در گروه حلقه ها بررسی می کنیم و در ادامه حلقه ‎های قویاً منظم جابجایی پذیر را معرفی و به بررسی خواص این نوع حلقه ها و ارتباط آن با سایر حلقه ‎های منظم پرداخته ایم و نشان میدهیم حلقه ای با این ویژگی،‎ ?- منظم، قویاً ?- منظم و منظم جابجایی پذیراست .در نهایت به مطالعه ساختار خودتوانها در حلقه های قویاً منظم جابجایی پذیر می پردازیم وگروه حلقه های قویاً منظم جابجایی پذیر را بررسی می کنیم.

منابع مشابه

حلقه های قویا منظم و تعمیم حلقه های نیم جابه جایی

بررسی ارتباط حلقه های قویا منظم وتعمیم حلقه های نیم جابه جایی و همچنین ارتباط حلقه های sfوn-duoو......

ایده آل منظم ماکزیمال برخی حلقه های جابجایی

ما در این پایان نامه ابتدا به بررسی عناصر منظم ون نیومن، موضعی ون نیومن وتمیز در یک حلقه و رابطه این عناصر با یکدیگر می پردازیم. هم چنین اگر یک حلقه شامل عناصر منظم ون نیومن باشد، در این صورت دارای یک ایده آل منظم ماکزیمال است. وجود این این ایده آل ماکزیمال در سال 1950 توسط براون و مک کوی نشان داده شده است. هدف ما در این پایان نامه مشخص کردن این ایده آل منظم ماکزیمال در چند حلقه جابجایی می باشد...

15 صفحه اول

بعضی نتایج جدید در نظریه حلقه های تعویض پذیر

در این مقاله چند نتیجه درباره ساختار حلقه های تعویض پذیر را مرور خواهیم کرد. به طور عمده بر حلقه پوچتوان، حلقه های رادیکال جیکوبسن و حلقه های با بعد گلفاند - کریلف تاکید خواهیم کرد.

متن کامل

کد روی گراف های قویا منظم

?در این پایاننامه? ،?ابتدا ردههای مختلف از گرافهای قویاً منظم را معرف و آنها را مورد بررس قرار م دهیم?.?? ?سپس به کم? ?ماتریس مجاورت ی? ?گراف قویاً منظم? ،?کدهای دوتایـ بدست م آوریم و پارامترهای کدهای? ?تولید شده را تحلیل م کنیم? .?در انتها به صورت خاص کد روی گرافهای قویاً منظم با کمتر از ? ?0?راس را? ?بررس نموده و پارامترهای آنها را به صورت کامل به دست م آوریم?.??

15 صفحه اول

چه زمانی یک حلقه ماتریسی 2×2 روی یک حلقه موضعی جابجایی قویا تمیز است؟

این پایان نامه متشکل از سه فصل و یک واژه نامه است. فصل اول: مقدمه ای بر حلقه و مدول است که در 12 قسمت بیان شده، فصل دوم: چه زمانی یک حلقه ماتریسی 2×2 روی یک حلقه موضعی جابجایی قویا تمیز است؟ و فصل سوم: حلقه های قویا تمیز در پنج قسمت توضیح داده شده و در آخر واژه نامه و بعد، منابع آورده شده است.

15 صفحه اول

ررسی حلقه ماتریس های قویا کگلین روی حلقه های موضعی

در این پایان نامه به دو روش یکی ب روش جبر خطی و دیگری به روشی که از تعریف خاصی از تجزیه چند جمله ای های تکین به دست می آید روابط و شرایط هم ارزی را برای قویا کلین بودن حلقه ماتریس های 2×2 روی حلقه های موضعی به دست می آوریم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023